Wednesday, August 27, 2014

Wahai kepala keluarga




Sebelum kahwin, aku mencari seorang suami yang boleh membimbing aku. Dia seorang yang bukan panas baran macam aku. Seorang yang suaranya lembut apabila berbicara. Seorang yang sabar dalam semua perkara. Boleh terima aku dengan seikhlas hati. Senang cerita, dia adalah lelaki yang pro dengan sikap negatif aku. Sebab aku tahu diri ini sangat lalang. Dari kecik aku dididik dengan kasar. Dari kecik Aku kurang kasih sayang. Aku kurang perhatian. Aku kurang mendapat sokongan. Aku selalu dimarah.
 Alhamdullilah Allah makbulkan sedikit permintaan aku untuk ciri suami idaman. Syukur. Mulalah kehidupan aku berumahtangga. Semenjak berkahwin, aku tinggalkan semua kawan-kawan aku. Temasuklah sahabat. Eh ada ke sahabat? Dialah tempat aku bergantung. Sekarang dah 4tahun kami bernikah. Kadang-kadang aku rasa macam aku terlalu kongkong kehidupan dia untuk lepak dengan kawan. Tapi bila pikir balik, aku lagi kesian. Duduk rumah 24jam dengan anak. Aku takda tempat nak berbual, takda tempat nak gelak kecuali dengan suami. Jadi, bila dia pergi mana2 tak ajak aku, aku rasa kecik hati. Lagi2 bila aku tengok muka anak, sebak dada. Ntah..aku sebak sangat. Aku taknak anak ini sama seperti aku ketika kecil. Aku taknak dia kurang kasih sayang dan perhatian ibu bapa. Aku taknak!!

No comments: